– IDEA SPARKA – 

Gdy w XIX wieku powstawał model masowej edukacji, który jest wciąż powszechnie stosowany przez większość szkół, świat wyglądał zupełnie inaczej niż obecnie. Organizacja procesu uczenia się i metody nauczania wynikały z potrzeb ówczesnego świata oraz ówczesnych wyobrażeń o naturze człowieka. 

Coraz szybszy rozwój technologii oraz warunki, m.in. społeczne, ekonomiczne i ekologiczne z jakimi przyjdzie się zmierzyć młodemu pokoleniu wymagać będą zupełnie nowych kompetencji, aby móc sprostać wyzwaniom jakie stoją przed naszą cywilizacją w XXI wieku.

Na podstawie badań neurobiologii, wiemy coraz lepiej, jakie środowisko edukacyjne sprzyja uczeniu się, a jakie jest dla rozwoju przeszkodą. Widzimy już, że model masowej edukacji, w którym wszyscy uczniowie robią to samo, tak samo i w tym samym tempie, nie jest już wystarczający i musi zostać zastąpiony nowym, dostosowanym do współczesnych czasów. 

– O NAS – 

Jesteśmy zespołem doświadczonych praktyków w zakresie edukacji oraz specjalistów wielu dziedzin. Są wśród nas m.in. nauczyciele, psychologowie, przedsiębiorcy. Razem tworzymy Spark Academy – organizację, która wytycza nowy kierunek w polskiej edukacji. 

Stary model masowej edukacji zastępujemy w Sparku edukacją spersonalizowaną, która uwzględnia indywidualne potrzeby i predyspozycje każdego ucznia, jego motywację wewnętrzną i przejmowanie odpowiedzialności za własną edukację

– NASZA MISJA – 

Wspieramy dzieci i młodzież w rozwoju ich własnych talentów w przyjaznym i motywującym środowisku oraz w zrozumieniu i współkreowaniu otaczającego świata.

– NASZE WARTOŚCI – 

DOSKONALENIE

  • ustanawiamy wysokie standardy dla siebie i tych, z którymi współpracujemy,
  • poszukujemy i wprowadzamy innowacyjne praktyki uczenia się i organizacji pracy,
  • sprawdzamy nowe sposoby myślenia i działania w celu wywierania pozytywnego wpływu,
  • akceptujemy błędy w procesie uczenia się i uczymy się na nich,
  • wykorzystujemy samoocenę własnych dokonań,
  • udzielamy pomocnej informacji zwrotnej zamiast stawiania ocen.

PERSONALIZACJA

  • szanujemy i doceniamy różnorodność i odmienność każdej osoby,
  • dbamy, aby każdy mógł być zauważony, wysłuchany i zrozumiany,
  • dostosowujemy zadania i aktywności do potrzeb, możliwości i zainteresowań,
  • uwzględniamy różne tempo oraz sposoby uczenia się i pracy,
  • dostosowujemy środowisko szkoły tak, aby wspierało różnorodne talenty,
  • szanujemy wolność osobistą wszystkich ludzi.

WSPÓŁPRACA

  • współpracę opieramy na relacjach i wzajemnym szacunku,
  • dbamy o swój wewnętrzny rozwój, jako podstawę do budowania relacji,
  • działamy dla dobra siebie i innych (uczniów, nauczycieli, rodziców),
  • zapewniamy poczucie bezpieczeństwa i wspieramy się nawzajem,
  • własnym działaniem dajemy dobry przykład i motywujemy innych.

SZACUNEK

  • cenimy ludzi takimi, jakimi są,
  • akceptujemy, że każdy ma prawo być tym, kim chce, o ile pozwala na to samo innym i ich nie krzywdzi,
  • uznajemy prawo każdego do wyrażania swoich myśli, opinii czy punktu widzenia,
  • akceptujemy, że nie zawsze musimy się zgadzać, że każdy może widzieć sprawy na swój sposób,
  • najpierw słuchamy, by zrozumieć, potem mówimy, by być zrozumianym,
  • rozwiązujemy konflikty w sposób, który nie krzywdzi innych.

ZDROWY ROZSĄDEK

  • wybieramy to, co tworzy realną wartość dla siebie i innych,
  • przedkładamy dobro człowieka ponad sztywne zasady, zwyczaje i przekonania,
  • akceptujemy kwestionowanie status quo,
  • poszukujemy odpowiedzi aż do znalezienia (pierwotnego) źródła / przyczyny / powodu
  • w każdej sytuacji znajdujemy pozytywne aspekty.
  • w zetknięciu z problemem koncentrujemy się na znalezieniu rozwiązania.

Nie wiemy jak będzie wyglądał świat za 15 lat. Wiemy natomiast, jakich kompetencji będą potrzebować nasi absolwenci, aby zmierzyć się z wyzwaniami jakie on przyniesie.