Menu Zamknij

KIM JEST MOJE DZIECKO i jak wybrać dla niego szkołę?


Rodzice tak jak dzieci różnie reagują na nowy etap w życiu, jakim jest rozpoczęcie szkoły. Niektórzy się cieszą, inni martwią jak sobie dadzą radę w nowej sytuacji.


A gdyby tak, przyjrzeć się naszym dzieciom z bliska. Zastanowić się co lubią, w jakich dziedzinach rozwój i nauka sprawia im przyjemność, jakie mają marzenia, co je ciekawi. I na tej podstawie wybrać szkołę najlepiej dopasowaną do tego jak działa moje dziecko.

Jeśli jako Rodzic chcesz tego spróbować to zapraszamy!

Wyobraź sobie, że bierzesz do ręki lornetkę i wykorzystując zoom starasz się złapać ostrość. Jesteś zainteresowany/-a dokładnym portretem swojego dziecka. Robisz zbliżenie. Twoim zadaniem jest teraz stworzyć portret swojego dziecka, który będzie zawierał wszystkie jego cechy charakterystyczne. Na potrzeby tego ćwiczenia, staraj się zrobić to jak n a j d o k ł a d n i e j. Zastanów się co lubi, jakie pytania zadaje, kiedy jest wesoły, a kiedy smutny, jakie ma marzenia, gdzie chętnie pojechałby na wakacje itp. Ale także spróbuj zajrzeć nieco głębiej. Zbliż się do niego. Wczuć się w to jak myśli, co go porusza, z czym ma największy problem. Narysuj go.

Pomocnicze – do namysłu:

Lubi robić… Ciekawi go/ją… Kiedy przychodzi z przedszkola… Potrafi… Samodzielnie… Bawi się… Ma trudność z…

Jego/Jej ulubiona zabawka… Z rówieśnikami… Wzrusza go…

W trudnych sytuacjach… Boi się… Z dorosłymi… Opowiada o…

Jego/Jej rysunki… W przedszkolu lubi… Pani z przedszkola…Zasady… Inni dorośli…

Pomyśl także o myślach, emocjach i zachowaniach, które najczęściej zdarzają się.

Twojemu dziecku. 

  • Jakie sytuacje są najtrudniejsze? 
  • Czego dotyczą konflikty? 
  • Gdzie dziecko poszukuje rozwiązań? 
  • Jakie podejmuje próby rozwiązania sytuacji trudnych? 
  • Jakie zachowania są dla niego najbardziej typowe?

SZKOŁA NA MIARĘ POTRZEB – POBIERZ


Aleksandra Dopierała – doktor psychologii i psycholog praktyk. Ukończyła szkolenia psychoterapii w nurcie systemowym, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami. Bajkoterapeutka. Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny w klasie. Pasjonatka Kręgów Naprawczych. W Sparku koordynuje program rozwoju społeczno-emocjonalnego.