Mamy świadomość, że my – dorośli – swoją postawą dajemy uczniom wzorce zachowań.

Dlatego, jako zespół Sparka ustanawiamy dla siebie wysokie standardy, stale rozwijamy swoje kompetencje i doskonalimy metody działania. Chcemy, aby uczniowie obserwując nas uczyli się m.in. współpracy, planowania i skutecznej realizacji zadań, by byli gotowi do refleksji, podejmowania wyzwań, a także rozwiązywania problemów i stałego samodoskonalenia. Praca w Spark Academy wymaga dużego zaangażowania i współpracy całego zespołu. Zdajemy sobie sprawę, że tylko w ten sposób możemy każdego dnia tworzyć odpowiednie środowisko rozwoju.

NAUCZYCIELE

SZKOŁA PODSTAWOWA

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

ZESPÓŁ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY

Katarzyna Czajka

Nauczyciel wspomagający

Katarzyna Czajka

Z wykształcenia pedagog specjalny i pracownik socjalny. Pracę z dziećmi traktuje jako niezwykle ciekawe wyzwanie. Siłę do działania czerpie z uśmiechów. Sama również stara się zarażać pozytywną energią. Uwielbia poznawać nowych ludzi i świetnie czuje się w ich otoczeniu, ceni ich indywidualność. Pracę z dziećmi zaczęła 5 lat temu i stwierdziła, że to właśnie to daje jej najwięcej satysfakcji w życiu. Prywatnie kocha czytać książki i słuchać „smutnych” piosenek.

Monika Gendek

Psycholog, psychoterapeuta

Monika Gendek

Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia w IIPG w Krakowie. Od kilkunastu lat wspiera dzieci, młodzież i ich rodziców w codziennych trudach i wyzwaniach. Uważa, że największą wartość w życiu mają relacje z innymi – przypadkowe spotkania jak i długoletnie przyjaźnie. Jest mamą dwójki wspaniałych dzieci. Ponad 5 lat mieszkała w Irlandii. Tam przekonała się, że ludzie na całym świecie są do siebie dość podobni, a irlandzkie krajobrazy poruszają jej serce równie mocno jak ojczysty pejzaż. Zajmuje ją temat ekologicznego życia. Uwielbia podziwiać widok z okna swojego mieszkania w zmieniających się porach roku.

Joanna Jeziorska

Nauczyciel wspomagający

Joanna Jeziorska

Z zawodu pedagog specjalny, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje się wpływem muzykoterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, jak również zaburzeniami integracji sensorycznej. Według niej każde dziecko zasługuje na indywidualne podejście oraz dostosowanie najbardziej odpowiednich metod terapeutycznych. Prywatnie miłośniczka śpiewu, muzyki oraz zwierząt.

Amelia Molska

Pedagog szkolny

Amelia Molska

Z wykształcenia nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, pedagog specjalny, germanistka. Zamiłowanie do literatury i kultury doprowadziło ją do ukończenia filologii, a chęć kreatywnego działania i świadomego (współ)kreowania otoczenia do próby sił na pedagogice. Niespokojna dusza samozwańczej artystki umożliwia Amelii wykazywanie się w wielu różnych dziedzinach (tańca, teatru, sztuk magicznych). Z ich pomocą próbuje oczarować dzieci.

Michalina Mruczyk

Psycholog

Michalina Mruczyk

Psycholog, od kilku lat zajmuje się prowadzeniem zajęć psychoedukacyjnych dla młodzieży. Ukończyła szkolenia z zakresu edukacji seksualnej. Angażuje się społecznie, współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Jest idealistką i wierzy, że codzienną pracą z młodymi osobami można zmieniać świat na lepsze, ponieważ to one będą kreowały przyszłość. Prywatnie miłośniczka długich wędrówek, wycieczek rowerowych i spania pod namiotem. Lubi piec ciasta, czytać książki, prasę i oglądać seriale. Wciąż głodna wiedzy i nowych doświadczeń.

Aleksandra Salwa

Psycholog

Aleksandra Salwa

Psycholog, entuzjastka psychoedukacji i pasjonatka psychoterapii. Od kilku lat związana z rzeczywistością szkolnych trosk i problemów. Na co dzień wspomaga dzieci i młodzież w przeżywaniu trudnych momentów, promując jednocześnie wiedzę wśród rodziców. W codziennej pracy stawia na relację i życzliwy kontakt. W wolnych chwilach lubi spędzać czas ze sobą. Czyta, pisze, spotyka się z przyjaciółmi, rozmawia, jeździ rowerem i ćwiczy. Ponad wszystko kocha życie (kawę i domowe ciasta, które sama piecze!), więc dba o to, aby toczyło się w zgodzie z tym, czego sama uczy.

ADMINISTRACJA

Katarzyna Górna

Specjalistka ds. organizacyjnych

Katarzyna Górna

Kasia to osoba od zadań specjalnych. Zajmuje się m.in. koordynowaniem prac związanych z infrastrukturą budynku (w tym także dbanie o szkolne zaopatrzenie), organizuje zajęcia dodatkowe, warsztaty dla rodziców i nadzoruje imprezy szkolne z ich udziałem. Odpowiada również za organizację procesu rekrutacji pracowników. Jest świetnie zorganizowana, a dzięki swoim umiejętnościom ułatwia pracę całemu zespołowi. Lubi kreatywne zajęcia plastyczne, gotowanie, a w zimie doskonali się w narciarstwie. Z wykształcenia jest pedagogiem i doskonale rozumie się z dziećmi. Sama jest zresztą szczęśliwą mamą i uwielbia spędzać czas z rodziną. Nieśmiało wspomina o miłości do czekolady.

Małgorzata Jankowska

Specjalista ds. fundraisingu i PR

Małgorzata Jankowska

Zadaniem Gosi w Sparku jest komunikowanie światu o istnieniu i funkcjonowaniu szkoły. Ostatnie 10 lat spędziła, realizując projekty społeczne kierowane głównie dla dzieci i z dziećmi. W pracy najbardziej ceni sobie kontakt z ludźmi oraz nieustanny rozwój. W czasie wolnym najchętniej biega i jeździ na rowerze. Ma również świadomość, że w jej przypadku przebywanie w jednym miejscu dłużej niż dwa tygodnie grozi spadkiem nastroju. Dlatego często podróżuje z pomarańczowym plecakiem na plecach.

Olga Jarmonik

Specjalista ds kadr i finansów

Olga Jarmonik

Olga to najstarszy pracownik w Sparku (stażem). Wcześniej sekretarz szkoły, obecnie kadrowa odpowiedzialna za przygotowanie umów i wszystkie pozostałe kwestie związane z zatrudnieniem. Koordynuje również współpracę z księgową. Prywatnie mama dwójki dorosłych dzieci, która uwielbia obserwować proces rozwoju i dorastania uczniów przychodzących do Sparka. Ostatnia pasja – jazda motocyklem, skutecznie wyparła decupage i sutage.

Agata Janicka-Komer

Sekretarz szkoły

Agata Janicka-Komer

Z wykształcenia doradca zawodowy i personalny z tytułem magistra, z zamiłowania doradca „przyjacielsko – duchowy”. Mama Mateusza – przyszłej gwiazdy reprezentacji Polski w piłce nożnej. Kobieta pełna pozytywnej energii, pasji, dobrych pomysłów, twórcza i kreatywna. Nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Lubi dobre jedzenie, dobrą muzykę i dobre filmy. Na jej uśmiech i dobre słowo zawsze można liczyć.

Barbara Rosińska

Recepcjonistka

Barbara Rosińska

W przeszłości nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i projektant terenów zieleni. Obecnie recepcjonistka w Sparku. Wakacje spędza aktywnie – najchętniej na klifie w Słowińskim Parku Narodowym, gdzie doskonali swoje umiejętności (joga, nordic walking) i podziwia piękne krajobrazy. Uważa, że zawsze należy myśleć o zwycięstwie, nie tylko o medalu. Prywatnie mama dorosłego Dominika, babcia  Zofii i Stasia.

Agnieszka Sumelka

Specjalista ds. marketingu

Agnieszka Sumelka

Z wykształcenia historyk sztuki i finansista. Te dwie, na pozór tak odległe od siebie dziedziny  wykorzystała z powodzeniem, kierując przez lata Fundacją Art Stations, odpowiedzialną za ofertę artystyczną i kulturalną Centrum Handlu i Sztuki Stary Browar w Poznaniu. Uwielbia pracować nad budowaniem wizerunku marek, zwłaszcza tych najlepszych. Stąd miejsce w zespole Spark Academy. Prywatnie kobieta ciekawa świata. Pasjonatka wycieczek górskich, dalekich podróży oraz samotnych wypraw rowerowych po ukochanych lasach. W wolnych chwilach zatraca się w czytaniu książek i magazynów wnętrzarskich. Oczywiście w uroczym towarzystwie trzech ukochanych kotów.

Monika Szyszko

Asystentka dyrektora

Monika Szyszko

W Sparku od września 2019 r. pomaga w prowadzeniu dokumentacji dyrekcji oraz w sprawach organizacyjnych szkoły. Wolny czas przeznacza na testowanie różnych przepisów kulinarnych. Lubi wędrówki górskie, i rowerowe wyprawy do lasu. Miłośniczka książek i filmów kryminalnych. Mama dwóch synów.

RADA PROGRAMOWA

Aleksandra Dopierała

Koordynator zespołu psychologów i pedagogów szkolnych

Aleksandra Dopierała

Doktor psychologii i psycholog praktyk. W społeczności Sparka rozpoznawana jako PsychOla. Ukończyła szkolenia psychoterapii w nurcie systemowym, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami. Bajkoterapeutka. Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny. Pasjonatka Kręgów Naprawczych. W Sparku koordynuje program rozwoju społeczno-emocjonalnego w trosce o to, aby czas spędzony w szkole był nie tylko ciekawy edukacyjnie, ale także rozwijał i pielęgnował kompetencje miękkie. Tworzy szkolny system sprawiedliwości oparty o sprawiedliwość naprawczą, skoncentrowany na wzajemnym zrozumieniu i wspólnym wypracowywaniu rozwiązań. System ten testuje na mężu i córce.

Bogusław Janiszewski

Koordynator ds innowacji dydaktycznych

Bogusław Janiszewski

Z wykształcenia polonista, trener. Absolwent studiów MBA. Całe swoje zawodowe życie poświęcił rozwijaniu niepublicznej edukacji. Jest przekonany, że świat da się zmienić na lepszy i należy to robić poprzez zmienianie szkoły. Wierzy w edukację spersonalizowaną, dlatego w Sparku zajmuje się wdrażaniem narzędzi związanych z mentoringiem, tutoringiem oraz metod projektowych. Autor popularnonaukowych książek dla młodych czytelników, poświęconych ekonomii i polityce. Właśnie ślęczy nad przygotowaniem kolejnego tytułu. Prywatnie mąż i trudny ojciec dwójki wyjątkowych dzieci.

Karolina Kowalewska

Wicedyrektor liceum ogólnokształcącego, nauczycielka etyki

Karolina Kowalewska

Doktor nauk humanistycznych, filozof, etyk i socjolog z wykształcenia. Jest wyznawczynią tezy, że „mózg jest leniwy z natury, dlatego uczy się tylko, gdy tego chce”, w związku z tym robi wszystko, co w jej mocy, by edukacja była fascynująca i rozwijająca, nie tylko dla leniwych mózgów. W Sparku działa jako nauczyciel etyki i WOS-u, tutor-wychowawca oraz doradca metodyczny. W chwilach wolnych chwyta za szlifierki, pilarki i wiertarki, dokonując niekończącej się aranżacji domu i ogrodu ku wielkiej „radości” męża, dwóch córek i psa.

Bogusława Moszkowicz

Wicedyrektor szkoły podstawowej, nauczycielka języka polskiego

Bogusława Moszkowicz

Druhna Sławka z “Łejerów”, nauczycielka z wieloletnim stażem, egzaminator gimnazjalny, kocha podróże małe i duże, potrafi uczyć języka polskiego nawet na środku oceanu. Związana także z Centrum Sztuki Dziecka. Prywatnie mama dorosłego już Mateusza.

Kurt Montgomery

Dyrektor

Kurt Montgomery

Kurt to Amerykanin z pochodzenia, który mieszka w Poznaniu od ponad dwudziestu lat. Przynosi do Sparka swoje doświadczenie jako przedsiębiorca i współzałożyciel kilku firm, fundacji i amatorskiego klubu sportowego. Ojciec trójki dzieci.

RADA FUNDACJI

Michał Jankowski

Członek rady Fundacji Spark Academy

Michał Jankowski

Michał to założyciel kilku spółek w branży IT. Od kilku lat działa na rzecz wprowadzenia w Polsce nowego podejścia w edukacji szkolnej dzieci i młodzieży. Jako członek rady fundacji Spark Academy, Michał wnosi swoje doświadczenie biznesowe połączone z wiedzą w zakresie edukacji, psychologii i prawa. Ma 47 lat. Jest ojcem trójki dzieci.

Bas Rosenbrand

Członek rady Fundacji Spark Academy

Bas Rosenbrand

Bas jest współzałożycielem jednej z pierwszych szkół zorientowanych na ucznia w Europie. Dzieli się swoim doświadczeniem z innymi szkołami w Europie. Jako członek rady fundacji do Sparka wnosi duży wkład w procesie tworzenia kultury organizacji i planowania rozwoju kadry.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ