– O NAS – 

Mamy świadomość, że my – dorośli – swoją postawą dajemy uczniom wzorce zachowań. Dlatego, jako zespół Sparka ustanawiamy dla siebie wysokie standardy, stale rozwijamy swoje kompetencje i doskonalimy metody działania.

Chcemy, aby uczniowie obserwując nas uczyli się m.in. współpracy, planowania i skutecznej realizacji zadań, by byli gotowi do refleksji, podejmowania wyzwań, a także rozwiązywania problemów i stałego samodoskonalenia.

Praca w Spark Academy wymaga dużego zaangażowania i współpracy całego zespołu. Zdajemy sobie sprawę, że tylko w ten sposób możemy każdego dnia tworzyć odpowiednie środowisko rozwoju.

DOŁĄCZ DO NAS

Ewa Raba

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, koordynatorka programu IPC dla klas 1-3

Ewa Raba

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Od 4 lat pracuje w szkole podstawowej, gdzie poszukuje nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Tak trafiła do Spark Academy. Wierzy, że dzieci są z natury dobre, a ich zdolność uczenia się i kreatywność są dla niej inspiracją. Poszukuje nowych metod i pomysłów na licznych konferencjach edukacyjnych. W wolnych chwilach gotuje, odkrywając kuchnię wegetariańską i ogląda seriale kryminalistyczne. Zawsze marzyła by zostać detektywem. Nie wyobraża sobie życia bez muzyki i swoich dwóch kotów.

Alicja Staszczuk

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Alicja Staszczuk

Z wykształcenia nauczycielka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej, pochyla się nad losem każdego napotkanego dziecka niczym zatroskany rodzic. Poza nauczaniem młodych ludzi obcego języka, upust swojej kreatywności daje również kręcąc się w kuchni i prowadząc kulinarne eksperymenty, głównie na ciastach i innych wypiekach. W ramach wypoczynku uwielbia dobry film, książkę lub relaks przy muzyce, najlepiej prosto z pianina. Nadmiar wolnego czasu poświęca na badanie sfer zainteresowań młodzieży, przemierzając światy gier komputerowych.

Dagmara Ćwiertnia

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego.

Dagmara Ćwiertnia

Z zawodu muzyk, absolwentka filologii angielskiej i edukacji wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Gdańskim. Jej pasja w nauczaniu dzieci trwa już wiele lat. Latem ładuje baterie nad morzem, skąd pochodzi, a zimą szusuje na desce. Znaleźć ją można w doborowym towarzystwie muzyki, książek i pysznego jedzenia.

Amelia Molska

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka niemieckiego

Amelia Molska

Z wykształcenia nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, pedagog specjalny, germanistka. Zamiłowanie do literatury i kultury doprowadziło ją do ukończenia filologii, a chęć kreatywnego działania i świadomego (współ)kreowania otoczenia do próby sił na pedagogice. Niespokojna dusza samozwańczej artystki umożliwia Amelii wykazywanie się w wielu różnych dziedzinach (tańca, teatru, sztuk magicznych). Z ich pomocą próbuje oczarować dzieci.

Karolina Urbaniak

Nauczycielka matematyki i nauk ścisłych, koordynatorka programu IPC dla klas 4-6

Karolina Urbaniak

Nauczycielka chemii, fizyki, biologii i matematyki, której naturalnym środowiskiem jest laboratorium pełne uczniów. Posiada doświadczenie w indywidualnej pracy z uczniami, dzięki czemu doskonale rozumie ich potrzeby. W wolnych chwilach jeździ konno i szlifuje swoje umiejętności w tańcach latynoamerykańskich. Uwielbia chemię kwantową, która jest na pograniczu dziedzin z zakresu nauk ścisłych. Interdyscyplinarność to jej drugie imię. W zasadzie to trzecie, na drugie ma Elżbieta.

Sabina Marciniak

Nauczycielka matematyki

Sabina Marciniak

Absolwenta Politechniki Poznańskiej, pasjonatka i nauczycielka matematyki. Posiada również doświadczenie jako nauczyciel przedmiotów zawodowych w dziedzinie elektroniki i mechatroniki. Uważa, że matematyka jako królowa nauk, jest fascynującą dziedziną wiedzy. W Spark Academy chciałaby przekonać uczniów do swojej tezy i sprawić, że z dużym zaciekawieniem będą brali udział w jej zajęciach. Uwielbia zmagać się z wymagającymi i zdolnymi dziećmi, którzy stawiają jej wysoko poprzeczkę. Ceni sobie czas spędzony z rodziną i znajomymi. Od lat miłośniczka gier planszowych i karcianych, która zaraża wszystkich swoją pasją. Uwielbia owoce morza i włoską pizzę.

Olimpia Dębicka

Nauczycielka fizyki

Olimpia Dębicka

Z wykształcenia fizyk, akustyk, protetyk słuchu, pedagog-nauczyciel. Doświadczenie w zawodzie nauczycielskim zdobywała, pracując na wszystkich poziomach edukacji. Metodykę pracy opiera na zabawie w eksperymenty, podczas których uczniowie samodzielnie poznają i opisują fascynujące zjawiska i procesy zachodzące w przyrodzie. Zwolenniczka nauczania interdyscyplinarnego zintegrowanego w obszarze science. Wieloletnie pasje realizuje jako autorka kursów dla dzieci: Mały Elektronik, Młody Odkrywca, Mały Astronom, Młoda Projektantka realizowanych w Domach Kultury. Mama odkrywczego Stasia i maluszka Marcelka.

Kajetan Drzymała

Nauczyciel muzyki, koordynator programu IMYC

Kajetan Drzymała

Z wykształcenia nauczyciel muzyki, ale oprócz muzyki pasjonują go rożne sfery życia. Uwielbia kompozycje i aranżacje oraz uwielbia dzielić się tym upodobaniem z dziećmi. Posiada doświadczenie w pracy z uczniami, którym na co dzień stara się przekazywać miłość do muzyki w trakcie lekcji indywidualnych. Wkrótce mija piąta rocznica nieprzyjęcia go na akademię muzyczną, na którą nie składał papierów. Był brany pod uwagę do roli Hana Solo, ale ubiegł go Harrison Ford.

Michał Adamkiewicz

Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i wychowania do życia w rodzinie

Michał Adamkiewicz

Nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie. Swoją działalność na polu edukacji traktuje jak misję.  Uważa, że jednym z najważniejszych elementów w pracy z młodzieżą jest dzielenie się swoim doświadczeniem życiowym. Jest zawsze zajęty bo uważa, że praca zapewnia spokój ducha. Cenny czas trwoni na muzykę, politykę, ekonomię. Przedsiębiorca, strzelec sportowy, publicysta.

Agnieszka Sobkowiak

Nauczycielka języka angielskiego i hiszpańskiego

Agnieszka Sobkowiak

Języki obce są jej pasją i uważa, że każdy ma swój urok. W Poznaniu studiowała anglistykę i od 9 lat uczy tego języka. Po 5 latach pobytu w słonecznej Sewilli przyszedł czas na hiszpański. Zawsze lubiła zdobywać nową wiedzę i już dawno odkryła, że najlepszymi nauczycielami są jej właśni uczniowie. W wolnym czasie biega, tańczy, czyta książki i podróżuje.

Katarzyna Rogozińska

Nauczycielka plastyki, techniki oraz zajęć artystycznych

Katarzyna Rogozińska

Posiada ponad 30 lat doświadczenia w nauczaniu, prowadzeniu świetlicy i zarażaniu miłością do sztuki. Wciąż poszukuje nowych wyzwań. Część młodości spędziła na Wyspach Brytyjskich, była także wolontariuszką w Mozambiku i Republice Południowej Afryki, gdzie pracowała zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi. Interesuje się przede wszystkim życiem i człowiekiem. Jej własne podróże sprawiły, że zaczęła je również organizować dla innych. Jest pilotem wycieczek po Wielkiej Brytanii i Barcelonie.

Damian Woźnicki

Zajecia techniczne - robotyka, tutoring

Damian Woźnicki

Z zawodu jest nauczycielem muzyki i dyrygentem chóralnym. Doświadczenie zdobywał też przy prowadzeniu projektów w marketingu i reklamie, ale ostatecznie powrócił do korzeni, czyli nauczania i pracy z dziećmi. Uwielbia rozbudzać w nich kreatywność i obserwować pasję, która je pochłania bez reszty. Jest bardzo cierpliwy i potrafi słuchać. W wolnych chwilach gotuje, choć rzadko trzyma się przepisów i zasad. Czasem bywa też w drodze – z rodziną, przyjaciółmi, psem.

Katarzyna Waszak

Nauczycielka doradztwa zawodowego i tutor

Katarzyna Waszak

Z zawodu i zamiłowania specjalista od rozwoju osobistego i zawodowego. Od początku swojej drogi zawodowej działa z ludźmi, z którymi pracuje nad odkrywaniem i wzbogaceniem potencjału podczas spotkań indywidualnych oraz zajęć grupowych. Zwolenniczka podejścia „kto chce, szuka sposobu”. Dzięki niemu małymi krokami realizuje swoje cele. Lubi wyzwania, mimo że początkowo się ich boi. Uważa się za szczęściarę. Jest fanką Trójmiasta, w którym spędziła prawie 3 lata, oraz ruskich pierogów, których potrafi zjeść naprawdę sporo. Dumna mama chrzestna trójki dzieci, z którymi lubi spędzać czas i poznawać świat z ich perspektywy.

Aleksandra Dopierała

Psycholog

Aleksandra Dopierała

Z wykształcenia i zamiłowania jest psychologiem. Zachwycona nauką o człowieku rozwija się jako doktorantka i psychoterapeutka. Pracuje terapeutycznie w nurcie systemowym z dziećmi, młodzieżą i całymi rodzinami. W Sparku pełni rolę koordynatora programu rozwoju społeczno- emocjonalnego. Wspiera uczniów, ich rodziny i nauczycieli tak, aby czas spędzony w szkole był nie tylko ciekawy edukacyjnie, ale także rozwijał i pielęgnował umiejętności miękkie. Prywatnie żona i mama zafascynowana górskimi szlakami i smakiem czereśni.

Sviatlana Lukashuk

Nauczycielka języka angielskiego

Sviatlana Lukashuk

Being a foreign languages teacher with more than ten years’ experience, I am absolutely sure that foreign languages aren’t my job only; they are my passion and my hobby. I am motivated and ambitious and I would like my students to appreciate and understand the importance of foreign languages in our daily lives. With great interest and personal involvement, I’ve always helped my students advance their understanding of English and German languages. I like learning new people and new countries. Besides work, most of my free time is dedicated to my daughter. I’m also interested in cooking and travelling.

Bogusława Moszkowicz

Nauczycielka języka polskiego

Bogusława Moszkowicz

Druhna Sławka z “Łejerów”, nauczycielka z wieloletnim stażem, egzaminator gimnazjalny, kocha podróże małe i duże, potrafi uczyć języka polskiego nawet na środku oceanu. Związana także z Centrum Sztuki Dziecka. Prywatnie mama dorosłego już Mateusza.

Kamil Kromski

Nauczyciel języka polskiego

Kamil Kromski

Dołączył do zespołu jako stażysta. Obecnie realizuje się zawodowo jako nauczyciel mowy ojczystej. Marzy o tym, by każdy jego uczeń polubił czytanie literatury, dlatego stale poszukuje niekonwencjonalnych metod popularyzujących lekturę książek. Sam chętnie sięga po powieści XIX-wieczne. Równie mocno pasjonuje się językoznawstwem. Prowadzi własną stronę internetową poświęconą polszczyźnie i publikuje w branżowym czasopiśmie dla polonistów. W wolnej chwili lubi „zresetować” umysł, oddając się rowerowym wędrówkom po rodzimych, lubuskich okolicach, z którymi jest bardzo związany.

Paulina Nieć

Nauczycielka wychowania fizycznego

Paulina Nieć

Absolwentka AWF w Poznaniu (nauczyciel i trener) oraz duńskiej szkoły Gerlev Sports Academy (fitness, koszykówka, taniec). Przez 15 lat związana z koszykówką. Nie grzeszy wzrostem, ale dzięki swojej ambicji i talentowi odniosła wiele sukcesów. Uważa, że nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko kolejne stopnie do pokonania. Swoje serce oddała żaglom i najchętniej spędza czas na wodzie. Wierzy, że zdrowy styl życia to podstawa dobrego rozwoju dla dzieci i młodzieży. W wolnych chwilach podróżuje, bo wierzy, że są miejsca na świecie, których człowiek jeszcze nie odkrył, a ona chce zrobić to jako pierwsza.

Jarosław Czuba

Nauczyciel wychowania fizycznego

Jarosław Czuba

Jarek jest absolwentem AWF w Poznaniu. Od 15 lat pracuje jako nauczyciel WF i trener Taekwondo, stosując indywidualne podejście do ucznia. Współpraca z dziećmi inspiruje go do ciągłego rozwoju i pozytywnie napędza do działania oraz daje okazję by realizować swoją pasję do sportu i zdrowego trybu życia. Organizuje obozy sportowe, wycieczki oraz imprezy integracyjne. Uwielbia sporty wodne, rower i dobre jedzenie. Zimą jeździ na nartach. Czas wolny poświęca Rodzinie i eksperymentom w kuchni.

Lidia Karmińska

Nauczycielka przyrody i biologii

Lidia Karmińska

Biolog z zamiłowania, ale oczywiście także z wykształcenia. Kreatywna i trochę pedantyczna. Nieustannie pracuje nad samodoskonaleniem oraz pogłębianiem wiedzy biologicznej. Śmieje się, że jest dobrą duszą o anielskiej cierpliwości. Jej serce skradły szlaki górskie, na których w ciszy i spokoju zachwyca się zaskakującym światem przyrody. W przyszłości zamieszka w drewnianej chatce w Bieszczadach, ewentualnie zgodzi się na namiot. Źródło swojej energii odnalazła w sporcie. Pragnie dzielić się wiedzą z dziećmi, bo to oni jej zdaniem mają najciekawsze, ale i najtrudniejsze pytania, a to właśnie daje jej największą satysfakcję i radość.

Radosław Bryk

Nauczyciel techniki i plastyki

Radosław Bryk

Z wykształcenia krytyk sztuki i producent filmowy. W swojej pracy kieruje się doświadczeniem zdobytym podczas prowadzenia warsztatów artystycznych i pracy w szkole. Stara się  by każde zajęcia wnosiły coś nowego do życia uczniów.Uważa,  że podstawą pracy twórczej jest wzajemny dialog między prowadzącym a uczestnikiem. Bez porozumienia i wzajemnego poszanowania nawet najciekawsze zajęcia nie wzbudzą zainteresowania. Wierzy, że każdy posiada talent, choć nie każdy wie jaki, stąd konieczne są codzienne próby. Na co dzień udziela się w radiu, gdzie szlifuje warsztat reporterski.

Jakub Sypniewski

Nauczyciel geografii i przyrody

Jakub Sypniewski

Nauczyciel geografii i przyrody, doktorant Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM. W wolnej chwili, jeśli taką znajdzie, edukator Laboratorium Wyobraźni w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Mnoży i dzieli w zakresie 100, potrafi budować zdania pojedyncze i złożone. Ceni sobie swoją nową zmywarkę, przyznaje się do uzależnienia od kawy.

Katarzyna Górna

Specjalistka ds. organizacyjnych

Katarzyna Górna

Kasia pełni w Sparku funkcję specjalistki do spraw organizacyjnych. Zajmuje się wszystkim po trochu i ściśle współpracuje z całym zespołem. Jest świetnie zorganizowana i swoje umiejętności wykorzystuje, aby nasza praca była znacznie łatwiejsza. Lubi kreatywne zajęcia plastyczne, gotowanie, a w zimie doskonali się w narciarstwie. Z wykształcenia jest pedagogiem i doskonale rozumie się z dziećmi. Nieśmiało wspomina o miłości do czekolady.

Olga Jarmonik

Sekretarz szkoły

Olga Jarmonik

Jako sekretarz szkoły Olga jest sercem Spark Academy i sprawia, że praca wszystkich jest znacznie łatwiejsza. Dumna mama dwójki nastolatków wnosi do Sparka bardzo pomocne spojrzenie na edukację. Wrodzona empatia i “umiejętności miękkie” Olgi są nieocenione na wielu płaszczyznach w kontaktach międzyludzkich. Interesuje się sutaszem i dekupażem, co w wolnych chwilach wykorzystuje dla urozmaicenia estetyki Spark Academy.

Agata Janicka-Komer

Recepcjonistka

Agata Janicka-Komer

Z wykształcenia doradca zawodowy i personalny z tytułem magistra, z zamiłowania doradca „przyjacielsko – duchowy”. Mama Mateusza – przyszłej gwiazdy reprezentacji Polski w piłce nożnej. Kobieta pełna pozytywnej energii, pasji, dobrych pomysłów, twórcza i kreatywna. Nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Lubi dobre jedzenie, dobrą muzykę i dobre filmy. Na jej uśmiech i dobre słowo zawsze można liczyć.  

Bogusław Janiszewski

Koordynator ds innowacji dydaktycznych

Bogusław Janiszewski

Z wykształcenia polonista, trener. Absolwent studiów MBA. Całe swoje zawodowe życie poświęcił rozwijaniu niepublicznej edukacji. Jest przekonany, że świat da się zmienić na lepszy i należy to robić poprzez zmienianie szkoły. Wierzy w edukację spersonalizowaną, dlatego w Sparku zajmuje się wdrażaniem narzędzi związanych z mentoringiem, tutoringiem oraz metod projektowych. Autor popularnonaukowych książek dla młodych czytelników, poświęconych ekonomii i polityce. Właśnie ślęczy nad przygotowaniem kolejnego tytułu. Prywatnie mąż i trudny ojciec dwójki wyjątkowych dzieci.

Katarzyna Wojtas

Wicedyrektor, psycholog

Katarzyna Wojtas

Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie równocześnie uzyskała uprawnienia pedagogiczne. Doświadczenie psychologa zdobyła, pracując na wszystkich poziomach edukacji, począwszy od liceum, a skończywszy na żłobku. Od 2010 roku pełniła funkcje dyrektora w niepublicznych szkołach w Warszawie. Z małą przerwą na urlop macierzyński. Od czasu urodzenia synka czas swój dzieliła między bycie wicedyrektorem w jednej z warszawskich szkół brytyjskich, nauczanie młodszych dzieci języka polskiego i bycie mamą. Pragnienie powrotu do systemu edukacji polskiej zaowocowało współpracą ze Spark Academy. Wierzy, że Poznań będzie właściwym miejscem do życia dla całej rodziny.

Bas Rosenbrand

Członek rady Fundacji Spark Academy

Bas Rosenbrand

Bas jest współzałożycielem jednej z pierwszych szkół zorientowanych na ucznia w Europie. Dzieli się swoim doświadczeniem z innymi szkołami w Europie. Jako członek rady fundacji do Sparka wnosi duży wkład w procesie tworzenia kultury organizacji i planowania rozwoju kadry.

Kurt Montgomery

Dyrektor

Kurt Montgomery

Kurt to Amerykanin z pochodzenia, który mieszka w Poznaniu od ponad dwudziestu lat. Przynosi do Sparka swoje doświadczenie jako przedsiębiorca i współzałożyciel kilku firm, fundacji i amatorskiego klubu sportowego. Ojciec trójki dzieci i członek rady rodziców szkoły publicznej.

Michał Jankowski

Członek rady Fundacji Spark Academy

Michał Jankowski

Michał to założyciel kilku spółek w branży IT. Od kilku lat działa na rzecz wprowadzenia w Polsce nowego podejścia w edukacji szkolnej dzieci i młodzieży. Jako członek rady fundacji Spark Academy, Michał wnosi swoje doświadczenie biznesowe połączone z wiedzą w zakresie edukacji, psychologii i prawa. Ma 47 lat. Jest ojcem trójki dzieci.

Sprawdź co możesz zrobić, aby stać się częścią zespołu Spark Academy.

DOŁĄCZ DO NAS

Psycholog i pedagog szkolny

W naszym zespole na stałe pracuje doświadczony psycholog. Współpracujemy ponadto z zespołem psychologów i pedagogów z renomowanej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu. Są to osoby z wieloletnim doświadczeniem zawodowym i bogatą praktyką w innych szkołach. Współpracują z naszym zespołem zarówno w procesie rekrutacji, jak i w bieżącej pracy szkoły zapewniając wsparcie dzieciom, nauczycielom i rodzicom.

Jesteśmy przekonani, że dziecko, które wzrasta w atmosferze szacunku, które dobrze pozna swoje mocne strony i nauczy się na nich budować, które zyska przekonanie, że może osiągać swoje cele, jeśli tylko się postara – będzie szczęśliwym, spełnionym dorosłym, który da światu to, co w nim najlepsze.

– DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ – 

EDUKACJA SPARKA

Program Spark został przygotowany i jest rozwijany w oparciu o najlepsze praktyki, stosowane w placówkach edukacyjnych na całym świecie.

MISJA I WARTOŚCI

Spark Academy jest jak drugi dom, w którym nie tylko zdobywamy wiedzę szkolną, ale również rozwijamy zainteresowania.

REKRUTACJA

Wyobraź sobie szkołę, której absolwenci posiadają nie tylko z wiedzą akademicką, lecz także życiowe umiejętności.
Ta szkoła to Spark!

– IDEA SPARKA –

NASZE
PODEJŚCIE

W centrum naszych działań
zawsze jest uczeń!

WIĘCEJ

NASZE
TECHNIKI NAUCZANIA

Wiemy, jak się uczyć – bo wiemy,
jak uczy się mózg!

WIĘCEJ

NASZ
PROGRAM

Nauka, która jest przygodą?
Życiowa wiedza? Mówimy: Tak!

WIĘCEJ