W MOMENTUM zależy nam przede wszystkim na kształceniu młodych ludzi tak, by zapewnić im kompetencje niezbędne do poruszania się w permanentnie zmieniającym się świecie.
Nie chcemy skupiać się na przekazywaniu wiedzy książkowej. W naszym przekonaniu szkoła jest od tego, by pomagać młodym ludziom odkrywać siebie, wzrastać w samoświadomości, kształtować odpowiedzialność i postawę otwartości, ćwiczyć elastyczność i umiejętności niezbędne do tego, by odnajdywać się w świecie, który zmienia się nieustannie.
JAK WYGLĄDA NAUKA W MOMENTUM?
W MOMENTUM pracujemy unschoolingowo. Punktem wyjścia nie jest podstawa programowa, a indywidualna ścieżka edukacyjna. Uczeń kreuje ją w oparciu o swoje potrzeby i zainteresowania - przy wsparciu tutora, który czuwa nad wyznaczaniem i realizacją celów edukacyjnych.
W MOMENTUM pracujemy m. in. w oparciu o Project Based Learning, EduScrum i Growth Mindset approach. Dzięki naszym metodom pracy wspieramy uczniów w odnajdywaniu sensu w edukacji i w pracy projektowej, pomagamy im uświadamiać sobie znaczenie własnych działań, samodzielnie definiować cele edukacyjne i organizować pracę, kształtujemy postawę nastawioną na rozwój.
Oprócz solidnych podstaw metodycznych fundamentalne znaczenie w procesie edukacji w MOMENTUM mają także relacje - z tutorami i grupą rówieśniczą. Codzienną pracę znacząco ułatwia nam korzystanie ze wszystkich benefitów, które daje szkolna infrastruktura Spark Academy, takich jak m.in. sala fizyczno-chemiczna, sala muzyczna, sala plastyczno-techniczna, pomieszczenia do pracy samodzielnej i pokoje do spotkań tutoringowych, boisko, siłownia, bliskość Stadionu Lekkoatletycznego Golęcin, duży teren zielony wokół szkoły, czy obiady w formie cateringu.
Dzięki połączeniu tych elementów tworzymy optymalne warunki do rozwoju, podążania własnymi ścieżkami, realizacji celów i odnajdywania sensu w edukacji.
Formalnie każdy z uczniów MOMENTUM zapisany jest do edukacji domowej, dzięki czemu realizuje przewidziany prawem obowiązek szkolny, a – w przypadku ósmoklasistów – zdaje egzamin ósmoklasisty (przygotowania do egzaminu ósmoklasisty wspierane są przez nauczycieli przedmiotowych podczas organizowanych przez szkołę zajęć dodatkowych). Więcej o kwestiach formalnych przeczytasz TU.
ZOBACZ, JAK ZORGANIZOWANA JEST NAUKA W MOMENTUM
W MOMENTUM nie mamy klasycznych lekcji przedmiotowych, działamy jednak w określonych ramach nadających rytm i porządek naszej pracy. Każdy dzień zaczynamy i kończymy wspólnym kręgiem, a pomiędzy nimi pracujemy w ramach bloków pracy przeznaczonych na działania projektowe, naukę języka obcego, umiejętności logicznego myślenia (w tym matematyki) i efektywnej komunikacji.
Poniżej znajdziesz informacje o organizacji naszego standardowego dnia nauki.
GODZINY | AKTYWNOŚCI |
---|---|
8.30-9.00 | Krąg zaczynający dzień ( dyskusje/debaty na różne tematy, omawianie bieżących wydarzeń, ćwiczenia i zabawy integracyjne/ kreatywne, uczniowie mówią o swoich planach na dany dzień) |
9.00-10.00 | Języki obce/ Matematyka/Język polski |
10.00-10.15 | Przerwa śniadaniowa z uczniami Sparka |
10.15-11.55 | I ACTION TIME (pierwszy blok projektowy, czas pracy nad projektami indywidualnymi lub grupowymi) |
11.55-12.25 | Przerwa obiadowa z uczniami Sparka |
12.25-13.00 | Czytelnia ( uczniowie czytają wybrane przez siebie książki) |
13.00-14.00 | II ACTION TIME ( drugi blok projektowy) |
14.00 | Krąg podsumowujący dzień ( uczniowie dzielą się tym, co zrobili danego dnia) |
FESTIWAL MOCY
To integralny element naszego procesu. Dzięki regularnie organizowanemu Festiwalowi uczniowie zyskują możliwość sfinalizowania prac projektowych, oswojenia stresu związanego z prezentacją wyników własnej pracy, czy tremy wywołanej publicznym wystąpieniem. W formule Festiwalu Mocy uczniowie prezentują efekty własnych działań edukacyjnych przed publicznością i panelem ekspertów. Po prezentacji każdy uczeń otrzymuje indywidualny feedback.
Dzięki takiej formule młodzi ludzie mogą sprawdzić się w sytuacjach bliźniaczych do tych, które czekają ich w dorosłym życiu. Festiwal to okazja do rozwoju, czas na przełamywanie własnych barier, ale też okazja do celebracji - zakończenia projektu i edukacyjnych sukcesów.
DODATKOWO
- Nasi uczniowie uczestniczą w warsztatach inspiracyjnych w szkole i poza nią.
- Odwiedzają nas eksperci w swojej dziedzinie, pasjonaci (w tym również rodzice).
- Bierzemy udział w warsztatach organizowanych przez uczelnię wyższą (CDV).
- Wspólnie wyjeżdżamy: nasze wyjazdy łączą przyjemne z pożytecznym - uczymy się, doświadczamy, realizujemy projekty, a przy tym wzmacniamy relację.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź:
IDEA MOMENTUM
ZESPÓŁ
FAQ
REKRUTACJA