LICEUM
LICEUM
CO WYRÓŻNIA LICEUM SPARK ACADEMY?

REALNA INDYWIDUALIZACJA
Wiedza. Pasja. Życie. W zależności od zainteresowań ucznia i jego planów przyszłościowych proponujemy trzy ścieżki rozwoju. Pierwsza skoncentrowana na edukacji akademickiej, druga na rozwoju kariery zawodowej, trzecia na pogłębianiu swoich pasji.

TYLE PROFILI ILU UCZNIÓW
Łączymy przygotowanie do matury z indywidualnymi zainteresowaniami ucznia. W zależności od deklarowanego trybu: rozszerzenie lub podstawa, uczeń realizuje indywidualną ścieżkę nauki.

FAKULTETY
Egzamin maturalny nie musi być ograniczeniem. Uczeń może wybierać przedmioty fakultatywne w zgodzie ze swoim zainteresowaniami i indywidualną ścieżką rozwoju. Komfort pracy gwarantuje kameralna liczebność grup.

CELE EDUKACYJNE
Jasno zdefiniowane, zawierające więcej niż podstawę programową. W Sparku cele edukacyjne definiujemy jako połączenie wiedzy, umiejętności i postaw. Zdefiniowane na początku semestru wskazują uczniowi kierunek jego działań. Uczeń sam decyduje kiedy i w jaki sposób je zrealizować.

SPARKLING
Uwspółcześniona wersja dzienniczka ucznia w jego osobistym notebooku. Dzięki elektronicznemu systemowi Sparkling, uczeń może monitorować postęp swojej nauki i planować własną pracę. Sparkling daje przestrzeń do efektywnego zarządzania czasem.

TUTORING
Przekonanie, że każdy uczeń jest wyjątkowy stanowi podstawę tutoringu. Odkrycie, wzmocnienie i urealnienie unikalnego potencjału ucznia jest celem zawiązywanej na cały okres edukacji w Sparku relacji uczeń-tutor.

PROGRAM ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO
Samoświadomość, autorefleksja i aktywne słuchanie innych. Edukacja w Sparku to nie tylko wiedza, lecz również możliwość lepszego samopoznania i rozumienia otaczających mnie osób.

PRAKTYKI
Praktyczna odsłona nauki. Raz w roku przez okres minimum dwóch tygodni uczniowie realizują praktyki zawodowe. Urealnienie wyobrażeń na temat faworyzowanych zawodów daje szansę na podjęcie trafnych decyzji zawodowych w przyszłości.

COACHING KARIERY
Towarzyszenie uczniowi w procesie odkrywania swoich zawodowych pasji. Szansa na pogłębienie samowiedzy i zrozumienie sposobów realizacji celów zawodowych w praktyce.

SEMINARIUM
Projektowa forma nauki przedmiotów spoza listy maturalnej. Bazując na podejściu zwinnym scrum seminaria dają uczniom przestrzeń do swobody współdziałania w ściśle określonych ramach czasowych.

PRACA ZESPOŁOWA
Wspólnotowa forma nauki i realizacji zadań oraz jedna z kluczowych umiejętności docenianych na rynku pracy. Przeciwwaga do samodzielnej nauki ucząca efektywnego zarządzania zasobami.
Jak organizować kształcenie i rozwój młodych w dobie rewolucji związanej ze sztuczną inteligencją? Czego wymagać od uczniów, gdy na większość pytań potrafi dziś odpowiedzieć „asystent” w smartfonie? Jaka wiedza i jakie kompetencje umożliwią bezpieczny start w niepewną, nieznaną przyszłość? O tym chcielibyśmy z Wami porozmawiać.
Jak wyobrażamy sobie nowoczesne kształcenie, adekwatne do potrzeb i wyzwań współczesności?
Kim ma być absolwent Liceum Sparka, co go będzie wyróżniać? Jakie kompetencje będzie posiadać? Jakimi metodami chcemy ten stan osiągnąć?
Zapraszam Was do Sparka na rozmowę o edukacji. Niech to będzie okazja do wymiany zdań, dzielenia się obserwacjami, dyskusja o tym, jaka powinna być nowoczesna szkoła średnia. W trakcie spotkania zaprezentujemy nasz model kształcenia, wizję pracy z uczniem, potencjalne korzyści… ale także zagrożenia. Odpowiemy na Wasze pytania.
Kurt Montgomery