Wejdź do funkcji edycji celów.
Usuń cel czerwonym przyciskiem na dole.
JAK MOGĘ ODZYSKAĆ SWOJE HASŁO?
Jeśli zgubiłeś swoje hasło do Sparklingu, złóż zgłoszenie i odeślemy Ci przypomnienie.
Jeśli masz obawę, że Twoje hasło jest znane innej osobie, zgłoś ten fakt i wygenerujemy Ci nowe.
Zgłoszenie możesz wysłać za pomocą formularza na dole strony.
JAK ZMIENIĆ DATY TURNUSU?
Daty turnusu są pierwotnie zdefiniowane na pierwszej stronie tworzenia turnusu.
W turnusach już istniejących, można zmienić datę w dwóch krokach:
1. Otwórz edycję turnus. Na pierwszej stronie zmień daty początkowe i końcowe.
2. Na ostatniej (czwartej) stronie edycji stare daty bedą jeszcze widoczne w nazwie turnusu. Zmien daty w nazwie ręcznie, aby były zgodnie ze zmianami wprowadzonymi na pierwszej stronie. Używaj formatu „09/18 – 06/19”.
JAK SKOPIOWAĆ CELE?
Można skopiować cel z dowolnego turnusu na trzecim ekranie edycji turnusu. Aby skopiować cel z turnusu, którego nie jesteś autorem, turnus musi być określony jako „Publiczny” przez jego autora.
Można użyć tej funkcji również do skopiowania celu do tego samego turnusu, w którym cel już istnieje. Może to być pomocne na przykład, gdy chcesz tworzyć inne cel z podobnymi kryteriami sukcesu do istniejącego, tak jak w przykładzie poniżej.
Jeśli chcesz skopiować cel z turnusu, którego jest autorem, to może nie musi być Publicznym.
JAKO NAUCZYCIEL: JAK POKAZYWAĆ UCZNIOM, NAD KTÓRYM CELEM OBECNIE PRACUJESZ Z GRUPĄ?
Jeśli chcesz pokazać uczniom, nad jakim celem obecnie pracujesz, możesz zmienić jego status. Dostęp do opcji masz w widoku celów.
JAK USUNĄĆ TURNUS?
JAK WYZNACZYĆ REKOMENDOWANĄ ŚCIEŻKĘ REALIZACJI CELÓW?
1. Najpierw ułóż cele, w kolejność, w której będziesz realizował zajęcia. Wykorzystaj do tego funkcję sortowania celów.
2. Po tym na bieżąco odnotowuj, nad którymi celami pracujesz i które już zrealizowałeś. Do tego wykorzystaj funkcję zmiany status celów.
Krok 1 – ustal kolejność, wg której będzie realizował cele na zajęciach.
Krok 2 – w miarę realzacji celów, aktualizuj ich statusy w systemie
JAK SIĘ USTAWIA STATUS I WIDOCZNOŚĆ TURNUSU?
JAK SIĘ TWORZY TURNUS?
SORTOWANIE CELÓW PO IMPORCIE
Pytanie:
„Dane zostały zaimportowane, ale tak jak były wpisane do formularza excel, a nie zgodnie z nadaną liczbą porządkową. Co mam zrobić w takiej sytuacji? Czy przy ponownym imporcie mogę liczyć, że dane pokażą się we właściwej/nadanej kolejności?”
Odpowiedź:
ZDEFINIOWANIE I EDYCJA PUNKTACJI (4 MIN.)
ZMIANA STATUSÓW I POTWIERDZENIE REALIZACJI CELÓW PRZEZ UCZNIÓW
JAK SIĘ DEFINIUJE CEL W SPARKLINGU?
CELE – WPROWADZENIE
DANE PODSTAWOWE W SPARKLINGU
CO TO JEST „LICZBA PUNKTÓW W TURNUSIE”, „MAKSIMUM OCZEKIWANE” I „ZALICZENIE”?
Parametry te pozwalają dać uczniom wybór w realizacji celów.
Autor turnusu (nauczyciel) może zdefiniować więcej celów, niż wymagane, aby uczniowie mogli wybierać pomiędzy nimi.
Na przykład:
Nauczyciel zdefiniował 14 celów i każdy jest wart 10 punktów.
Wówczas 14 celów * 10 punktów = 140 punktów to „Liczba punktów w turnusie”
Powiedzmy, że nauczyciel oczekuje, że uczeń wybiera maksymalnie 10 celów. Że to jest naprawdę dużo. Zdefiniował co prawdę 14, aby uczniowie mieli wybór, ale nie oczekuje, by uczniowie zrealizowali więcej niż 10 celów.
10 celów * 10 punktów to „Maksimum oczekiwane” (taki, jakby „sufit” w tym turnusie)
Zaliczenie, to minimalna liczba punktów, wyrażona procentem, która jest niezbędna, by zaliczyć przedmiot. Ważne jest, że ten procent odnosi się do Maksimum Oczekiwane, a nie do Liczby punktów w turnusie.
Domyślnie zaliczenie jest ustawione na 40%.
Podsumowując przykład powyżej:
Nauczyciel zdefiniował 14 celów i każdy ma wart jest 10 punktów. [Liczba punktów w turnusie = 140]
Uznał, że 10 celów to naprawdę dobrze, czyli uczeń, które zrealizuje 10 celów spełni w 100% jego oczekiwań. [Maksimum oczekiwane = 100 punktów]
Standardowo w Sparku zaliczenie przedmiotu odbywa się przy 40%, więc [Zaliczenie = 40 punktów].
Dostęp do konfiguracji tej opcji znajduje się na liście turnusów tu:
I wygląda tak:
Jak to wygląda na paskach postępu?
Postęp do 100% pokazuje wartość procentową w cyfrach i graficznie proporcjonalnie na pasku. Powyżej 100% widocznie będzie pasek tej samej wielkości co 100%, ale wartość procentowa nałożona na pasku pokazuje faktycznie osiągnięty procent, np. 112% w odniesieniu do Maksimum Oczekiwane. Uczeń zrealizował 112% oczekiwanych przez nauczyciela dla tego etapu edukacji celów.
Jak to się ma do stopni? Osiągnięcia Maksimum Oczekiwane na końcu roku daje stopień 6+.
JAK ZMIENIĆ KOLEJNOŚĆ WYŚWIETLANIA CELÓW NA EKRANIE?
Kiedy to może być pomocne?
Gdy jako grupa realizujecie cele od góry do dołu. Wówczas gdy uczeń otwiera turnus będzie wiedział, że następny cel „na tapecie” to następny na liście.
TARGET – CZYLI CEL UCZNIA DLA KONKRETNEGO TURNUSA
Uczeń może we współpracy ze swoim tutorem określić cel procentowy (target), który chce osiągnąć w konkretnym turnusie.
Tutor, będąc zalogowany wybiera tutika z listy. Z listy turnusów klika w pasek postępu i otwiera się modal do zdefiniowania celu ucznia dla tego turnusa.
Tak wygląda modal do zdefiniowania „Celu ucznia”:
ZAPISANIE I/LUB ZAPROSZENIE UCZESTNIKÓW DO TURNUSU
Członkowie kadry mogą zapisać uczestników do turnusu. Uczniowie mogą zaprosić siebie na wzajem do swoich turnusów.
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki. Cookie settingsAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.