Czym różni się Spark od tradycyjnej szkoły?
Sparkling jest autorską platformą Spark Academy, dzięki której masz pod kontrolą proces swojej nauki. Przedmioty rozpisane w postaci celów edukacyjnych pozwalają ci dostrzec progres swojej pracy w przejrzystej formie. Dzięki aplikacji wiesz z wyprzedzeniem jaki materiał będziesz realizował na lekcjach. Możesz też w dowolnym czasie powrócić do miejsc, które są dla ciebie ważne.
Dzięki elektronicznemu systemowi Sparkling, uczeń może monitorować postęp swojej nauki i planować własną pracę. Sparkling daje przestrzeń do efektywnego zarządzania czasem. By usprawnić pracę nad realizacją celów edukacyjnych oraz monitorować postępy w ich osiąganiu stworzyliśmy autorski elektroniczny system Sparkling. Dzięki temu każdy uczeń wie, jakie cele powinien zrealizować w danym semestrze, jakie już osiągnął, a jakie pozostały przed nim do zrealizowania.
Od 4 klasy szkoły podstawowej uczniowie Sparka korzystają z indywidualnego notebooka. Dzięki temu mają dostęp do naszego elektronicznego środowiska wspierającego uczenie się. Centralnym elementem tego środowiska jest system Sparkling umożliwiający uczniom planowanie swoich aktywności oraz monitorowanie postępów w osiąganiu celów edukacyjnych. Sparkling zawiera także odnośniki do materiałów edukacyjnych potrzebnych uczniom do nauki – video, audio, dokumentów tekstowych, grafik lub konkretnych miejsc w podręcznikach, a także do internetowych systemów samodzielnej nauki, takich jak np. Khan Academy. W Sparklingu uczniowie monitorują postęp swojej pracy w realizacji projektów oraz planują, monitorują oraz ewaluują przebieg swoich praktyk zawodowych. Elektroniczne środowisko ułatwia ponadto prowadzenie nauczycielom odwróconego nauczania, które pozwala efektywniej wykorzystać czas spędzany przez uczniów w szkole i eliminuje klasyczne zadania domowe.
• samorefleksja
• informacja od kolegów
• rozmowa z nauczycielem
Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytania. Członkinie naszej kadry razem z prof. Jaskulską stworzyły w Sparku i opisały w książce alternatywę do rozwiązań wobec powszechnie stosowanych systemów punktowych i ocen opisowych. W książce opisują zmianę (a może nawet rewolucję), na którą się zdecydowały – odejście od „ustalania oceny zachowania” na rzecz budowania w szkole klimatu dla uczniowskiej autorefleksji, a wszystko w granicach prawa oświatowego. Są to trzy modele, w których ocenianie zachowania to całoroczny proces wspomagający uczniów i uczennice w samopoznaniu, kształtowaniu kompetencji społeczno- emocjonalnych, świętowaniu sukcesów, wyciąganiu wniosków z potknięć, docenianiu wysiłku wkładanego we własny rozwój. Jeśli chcesz wiedzieć więcej zapraszamy do lektury książki.
Co robi Spark Academy pierwsza w Polsce szkoła restoratywna?
- buduje zdrowe relacje: spotkania w gronie zespołu, wśród pracowników; kręgi czyli spotkania z uczniami i dla uczniów, dbałość o komunikację i relacje z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych: psychologia w planie zajęć, kręgi, program rozwoju społeczno-emocjonalnego
- pedagogika restoratywna: zintegrowanie programu społeczno-emocjonalnego z programem dydaktycznym; modelowanie postaw przez kadrę; ćwiczenie kompetencji akademickich, społecznych i emocjonalnych; autorski system oceniania
- praktyki naprawcze - małe spotkania wyjaśniające twarzą w twarz, kręgi-spotkania w większym gronie skupione na rozwiązywaniu problemów i konfliktów, minimediacje
- zasady i procedury naprawcze - oficjalne procedury szkolne dotyczące uczniów jak i nauczycieli, a także rodziców, Kodeks Sparka, procedury interwencyjne, Mapy Drogowe i kontrakty
i grzeczności