FAQ
Zajęcia zaczynają się od 8:20 i trwają do 15:55. Plan lekcji każdego ucznia jest indywidualny ze względu na to, że każdy indywidualnie wybiera przedmioty rozszerzone i języki obce, dlatego uczniowie zaczynają i kończą zajęcia o różnej porze.
Oczywiście! Nasi uczniowie startują w różnych konkursach i olimpiadach przedmiotowych. Jeśli o którymś nie wspomni nasz nauczyciel, a ktoś znalazł interesującą jego propozycję, wystarczy że zgłosi się do wychowawcy lub nauczyciela przedmiotu, którego konkurs dotyczy.
Wyjścia i wycieczki często są związane z tematyką realizowanego działu. Ich ilość jest zależna od programu pracy danej grupy. Mogą być organizowane przez nauczycieli i wychowawców, jak i przez uczniów. O każdym wyjściu rodzice są informowani wcześniej.
Chcemy aby uczniowie Sparka doświadczali aktywności fizycznej nie tylko podczas zorganizowanych zajęć wychowania fizycznego.Szkoła posiada siłownię oraz oddzielnie salę sportową. Uczniowie mają do dyspozycji 2 szatnie oraz prysznice. W ogrodzie posiadamy boiska do piłki nożnej, koszykówki oraz siatkówki plażowej. W części ogrodu znajduje się również małpi gaj. W planach szkoły jest sukcesywne rozbudowywanie atrakcji zachęcających uczniów do aktywności. Również przerwy od zajęć uczniowie mogą spędzać aktywnie - w budynku mają do dyspozycji stół do gry w ping-pong oraz piłkarzyki, na boisku szkolnym mają swobodny dostęp do sprzętu sportowego np. piłki.W Sparku prowadzimy również drużynę siatkarską oraz drużynę ping-ponga, które razem z trenerem jeżdżą na lokalne zawody sportowe.
Program edukacyjny w Spark Academy jest tak skonstruowany, by poza zajęciami wymaganymi przez prawo (tzw. lekcje przedmiotowe) uczniowie mieli przestrzeń do realizacji swoich pasji i zainteresowań. Co roku nauczyciele przedstawiają ofertę tzw. gildii, czyli zajęć, na których uczniowie mogą rozwijać swoje pasje lub zdobywać wiedzę i umiejętności z zakresu, których nie obejmują szkolne przedmioty np. Cosplay, marketing, sex-ed, survival, fotografia i film.
Nie organizujemy zajęć dotyczących jakiejkolwiek religii. Uważamy, że religia to bardzo osobista, intymna przestrzeń człowieka, dlatego pozostawiamy ją w sferze prywatnej. Nie organizujemy też odrębnych zajęć z etyki, gdyż treści programowe z etyki wplatamy wprost w zajęcia z psychologii oraz kręgi z wychowawcami. Poza tym nasz szeroko rozbudowany program rozwoju emocjonalno-społecznego, który jest elementem każdej aktywności w Sparku dba o rozwój uczniów w zakresie postaw zgodnych z wartościami szkoły (szacunek, współpraca, zaangażowanie, zdrowie).
W Spark Academy język angielski stanowi główny język obcy i wszyscy uczniowie przechodzą przez program rozszerzony. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej metodzie nauki Ten Score, która pozwala na realizację programu z uczniami o różnym poziomie początkowym. Drugi język obcy zależy od wyboru ucznia. Obecnie mogą wybierać między hiszpańskim, niemieckim i francuskim.
Komputer służy uczniom na zajęciach w różny sposób np. do pracy ze Sparklingiem, do obsługi szkolnej poczty elektronicznej, do pracy z materiałami umieszczonymi przez nauczycieli na dyskach w szkolnej chmurze. Nauczyciele umieszczają materiały na zajęcia na naszej platformie Sparkling lub na szkolnym dysku Google, co pozwala oszczędzać nam papier oraz miejsce w szkolnych plecakach. Uczniowie orientują się w celach edukacyjnych i swoich postępach, uczą się korzystać z przestrzeni Internetu w sposób wartościowy i zgodnie z zasadami bezpieczeństwa w sieci.
Nie. Wszystkie komputery pracujące w szkole są skonfigurowane przez nasz zespół informatyków, aby sprawnie funkcjonowały w naszym środowisku sieciowym. Informatycy mają dostęp do systemów operacyjnych wszystkich komputerów, możliwość blokowania stron o niepożądanych treściach i stale aktualizują oprogramowanie antywirusowe. Dzięki temu dbamy również o ochronę dzieci przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami z sieci.
Szkoła jest otwarta dla uczniów od 7:30 do 17:00.
Tak. Spark Academy jest szkołą prywatną, ale ma uprawnienia takie, jak szkoła publiczna. Twoje dziecko po każdej ukończonej klasie otrzymuje świadectwo szkolne zgodne z wzorami MEN.
Tak. Zgodnie z wymogami prawa Spark Academy organizuje egzaminy państwowe - egzamin ósmoklasisty oraz maturę. Nasz model edukacji ma też specjalną przestrzeń przygotowującą do tych egzaminów.
Tak, na obecną chwilę uczniowie mogą korzystać z telefonów w trakcie przerw. Staramy się uczyć naszych uczniów tworzenia zdrowych nawyków używania telefonów komórkowych, dlatego wyznaczyliśmy strefy w których nie można korzystać z telefonów tj. toalety, stołówka, szatnie. Temat ten nie jest łatwy, dlatego cały czas testujemy najlepsze dla uczniów rozwiązania. Prowadzimy w tym temacie również dialog z rodzicami i specjalistami z zakresu psychologii i pedagogiki.
Referencje w rekrutacji ucznia są ważnym elementem procesu, pozwalając nam uzyskać lepsze zrozumienie umiejętności, charakteru i specyfiki ucznia. Opinie od poprzednich nauczycieli czy innych ważnych dorosłych w życiu ucznia pomagają nam sprawdzić czy oferowany przez nas model edukacji będzie odpowiedni dla danego kandydata. Referencje stanowią również istotne źródło informacji na temat postaw ucznia wobec nauki, stopnia zaangażowania, samodzielności, jak i współpracy z rówieśnikami.
Jeśli chcesz sprawdzić czy mamy wolne miejsca w klasie, którą jesteś zainteresowany/a zadzwoń pod numer 763-735-368. Sekretarz szkoły Agnieszka Kaczmarek udzieli Ci wszelkich niezbędnych informacji.
Nie profilujemy klas. U nas uczeń sam wybiera jakie przedmioty rozszerza. Więcej informacji znajdziesz w zakładce “jak działa liceum”.
Tak, śledzimy losy naszych absolwentów z zainteresowaniem i dumą. Dostarczamy naszej młodzieży solidne przygotowanie edukacyjne, dzięki któremu radzą sobie z zadaniami i celami, jakie stawiają przed sobą na kolejnych etapach życia. Nasza szkoła kładzie duży nacisk nie tylko na nabywanie wiedzy, ale także rozwijanie kompetencji życiowych, które pozwalają absolwentom odnosić sukcesy zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej. Dążymy do tego, aby nasi uczniowie wychodzili ze szkoły wyposażeni nie tylko w umiejętności, ale także w pewność siebie, znajomość swoich możliwości, elastyczność, zdolność pracy grupowej i projektowej, gotowość do osiągania zamierzonych celów, co pozwala im kierować się ku szczęśliwemu i spełnionemu życiu.
Można spotykać się z pytaniem, "Jakie macie wyniki matur?"
Ale szkoła nasza nie podchodzi do matury. Uczniowie podchodzą, każdy z osobna.
Przeciwstawiamy tendencji, by uśredniać wyniki uczniów i podać ten uśredniony wynik jak miarę sukcesu szkoły. Dzięki temu możemy widzieć każdego ucznia jako człowieka z własnymi celami i potrzebami. Nie myślimy o tym jak on wpłynie na nasz ranking.
Myślimy o tym, czego on od nas potrzebuje, by podążyć wybraną przez siebie drogą.
Wynik z matury to jedno z wielu osiągnięć ucznia. Zdawalność matury zależy od naszej pracy i udzielanego przez nas wsparcia, jak również od pracy własnej ucznia, jego lub jej ambicji i postawionych celów. Angażujemy swój czas i wysiłek aby wspierać uczniów w realizacji tych celów. Wielu z nich stawia jako cel zdanie matury na wysokim poziomie. Tym uczniom gwarantujemy możliwość przygotowywania się do matury w niewielkich, kilkuosobowych grupach pod okiem nauczyciela przedmiotowego.
Jednocześnie my jako zespół nie stawiamy sobie za cel udowodnienia swojej skuteczności statystykami, czy uczestnictwa w rankingach. Uważamy, że taki system jest chory i nie bierzemy w nim udziału.