Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Podczas cotygodniowych Big Idea Day uczniowie realizują własne projekty. Planują co chcą zrobić, z kim będą współpracować, jakie materiały wykorzystają i skąd je wezmą.
Trzeba wypełnić kartę projektową i zdecydować jak długo projekt będzie trwał. Niezwykle ciekawe jest obserwowanie rozbudowujących się zamków, domków, kart z Pokemonami, wytwórni mieszania płynów, domku dla chomika …A na końcu - ważnym elementem jest prezentacja projektu przed grupą lub nauczycielem. Po co ta prezentacja? Co ona daje?W Sparku dużą wagę i uwagę przywiązujemy do tego, by dzieci potrafiły zaprezentować swoją pracę. Pamiętając o tym, jak było w mojej szkole i jak bardzo nie lubiłam stawać przed klasą - zastanawiam się co w tym “fajnego”? Dlaczego nauczycielom zależy, by stawiać przed dziećmi takie wyzwanie?
I widzę wielką różnicę w tym jak było w mojej szkole, a jak jest w Sparku. Stojąc przed klasą stajemy przed koleżankami i kolegami, którzy przysłuchują się naszej wypowiedzi i udzielają nam informacji zwrotnej, czyli mówią o tym co się im podobało i co ewentualnie radzą nam, żeby zmienić, poprawić. Dla wielu dzieci i dorosłych jest to trudne - zarówno od strony nadawcy, jak i odbiorcy. Ważne jest, by zgodnie z filarami Sparka odbywało się to w atmosferze szacunku.. Jednak, gdy wyjdziemy na chwilę ze sfery komfortu i doświadczymy tego wspierającego otoczenia oraz mocy jaką niesie ze sobą informacja zwrotna, to kolejnym razem będzie nam łatwiej stanąć przed innymi.
Obserwuję dzieci, które po raz pierwszy mają prezentację przeczytanej książki czy wykonanego z kolegą projektu. Ileż w tym emocji, napięcia, stresu - dziecka i rodziców. I jak niezwykle piękne jest obserwowanie, gdy - po uzyskaniu informacji zwrotnej od klasy - na twarzy pojawia się uśmiech, opada napięcie, pojawia się radość. Dzięki temu dziecko zyskuje wewnętrzną moc, taką, której nie osiągniemy nagrodami i ocenami, choćby to były same 6. To jest efekt informacji zwrotnej i poczucie, że potrafię, umiem zrobić coś i zaprezentować to przed innymi osobami.