Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Jak połączyć historię, astronomię i sztukę w jednym bloku zajęć? Odpowiedzią na to pytanie są interdyscyplinarne zajęcia, w ramach których Sparkowicze z 4 i 5 klasy przygotowywali prezentacje o bogach rzymskich i greckich oraz odpowiadających im planetach (i planetach karłowatych) w Układzie Słonecznym. Tego typu podejście nie tylko rozwija wiedzę z różnych dziedzin, ale również angażuje uczniów na wielu płaszczyznach.
W trakcie zajęć nasi uczniowie odkrywali, dlaczego Jowisz, Saturn czy Pluton noszą imiona antycznych bóstw. W ten sposób mitologia przestała być suchą teorią, a stawała się fascynującą opowieścią, która znalazła swoje odbicie w nauce. Połączenie mitologii z astronomią pozwoliło uczniom lepiej zapamiętać fakty i dostrzec zależności między różnymi dziedzinami wiedzy.
Interdyscyplinarne nauczanie rozwija kreatywność i myślenie krytyczne. Uczniowie nie tylko zdobywają informacje, ale także uczą się samodzielnej analizy, łącząc fakty w nowatorski sposób. Ponadto, praca w grupach sprzyja rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i współpracy.
Takie podejście do edukacji pokazuje, że nauka może być przygodą, a nie tylko zestawem regułek do zapamiętania.